Adıyaman, yıllardır içinde barındırdığı çeşitli -dinsel/mezhepsel ve etnik çeşitliği-kendine özgüvazgeçilmez bir zenginlik normu sayarak-koruyup/yaşatmayı ve onunla birlikte özgün ve özgürce yaşamayı bilmiştir..
Adıyaman İli “tarihi ve turistik zenginliğine rağmen” görünümüve insanıylaberaber garip,sessiz , kimsesiz olduğu halde,gürültüsüz, kavgasızve kendi ataletinde yaşayan bir yerleşim alanıdır..
Bununla beraber.Bu nedenle de,başkaları tarafından zaman-zaman içine atılmaya çalışılan nifak tohumlarına hiçbir zaman itibar etmemiş ve her seferinde-bütün renk ve desensel unsurlarıyla beraber ayağa kalkarak-onu elinin tersiyle iterek-akamete uğratmasını bilmiştir
Bunun sebeple de Adıyaman’da; Bir kaç gün önce (Alevi/Sünni karışımı) bazısade yurttaşlarımızın binalarınane adına,kim ve kimler tarafından yazıldığı belli olmayan (manasız)yazı ve işaretlerin hiç bir zamantoplumsal bir ayrışmaya yol açmayacağını,barış ortamını bozamayacağını düşünüyorum..
ÇünküAdıyaman’da geçmişte de buna benzer bir çok “sanal/suni” hareketlerolmuştur,lakin her seferinde insanının sağduyusuyla akamete uğramış ve bertaraf edilmiştir..
Ayrıca,Adıyaman’daki yerleşik halk arasında çok kuvvetli bir dayanışma ve işbirliği yapısı da vardır ki, çoğu kez ayrı kök ve yapıdan olmakla beraber- bireyleri arasında oluşan akrabalık,kirvelik ve aşiretsel (aidiyet) dayanışmasından meydana gelen bu yapının öylesinemanasızeylemlerle ayrışmasıpek kolay ve mümkün değildir..
Bu olaydan dolayı,zaten gerek İl Valisi -Sayın Ramazan SODAN ve gerekse de Alevi Cemaatinin önde gelen (Alevi dedesi) Sayın Ali BÜYÜKŞAHİN tarafından yapılan (sağduyulu) açıklamalar bunun böyle olduğunu da teyit etmiştir..
O halde;Adıyaman ve Adıyamanlıların ile bu olaydan kaygı duyan tüm yurttaşlarımızın rahat olması ve bu olayı hiç olmamış gibi algılamalarını diliyorum..